Opdracht: Maak ANWB merk interessant voor junior leden

 

 

  

 

 

 

 

 

Ondernomen acties

  • Filosoferen met kinderen over ANWB thema’s.
  • Positionering en naamgeving van ANWB Explorers
  • Strategie bepalen van Explorers t.a.v. middelen, resultaten en productontwikkeling
  • Samenwerking van een creatief team (Taco Zuidema, Martijn de Vreeze en Livia van Uitert) t.b.v. de ontwikkeling van drie creatieve richtingen
  • Het organiseren en leiden van een creative guidance sessie en het advies om te kiezen voor ANWB Explorers
  • Interim marcom manager geselecteerd, mediaplan en creatieve uitingen gebriefd, resulteren in een website design, sponsored program en in-program concept op Nickelodeon, ideeën voor welkomstpakket en POS, mobile app en sociaal platform.

Wat waren de aannames die werden uitgedaagd?
Communiceren met kinderen gebeurt vaak vanuit een volwassen invalshoek. Blinde vlek is dat we wel weten wat kinderen willen. Hoe weten we of we het goed doen? Door kinderen zelf aan het woord te laten, niet via traditioneel marktonderzoek, maar via socratische gesprekstechniek, ontstonden scherpe, eerlijke en verfrissende beelden over wat kinderen zelf ervaren en graag willen zien, zonder de sturende invloed van ouders.

Wat was de onderliggende filosofie?
Kinderen aan het stuur: kinderen inspireren de samenleving (hun ouders, ANWB-bestuurders en managers, de samenleving, de politiek) door tal van vragen en initiatieven om anders te kijken naar vraagstukken op het gebied van mobiliteit, vrije tijd en geluk.

Welke metafoor is gebruikt om nieuwe mogelijkheden te zien in de bestaande situatie?
Kinderen maakten onder meer routeplanners van hun leven. Als metafoor voor hun leven en als inspiratiebron voor conceptontwikkeling.